V2.0版本调整了光线的平衡度,不会像V1.0版本那样造成比较高的对比度,使画面更自然。
设置权重为正值时增加光泽(尤其使瞳孔变得神采奕奕),会给图像带来细微的平涂效果。效果参考图例1:发光的偶像(原创角色)
设置权重为负值时减少光泽(尤其使瞳孔变得暗淡无光),会给图像带来细微的柔化效果并增加细节。效果参考图例2:剧情杀里被boss控制的亚里莎(影之诗)
测试的效果正值对二次元的支持效果非常好,推荐权重为-1~2
测试的效果对真实系模型的效果比较强,过大的权重会使画面失真,推荐权重为-0.8~0.8
V2.0和V1.0各有一定的特点,不是完全上位替代的关系,请各位自行尝试。
The V2.0 version has adjusted the balance of light, it will not create a high contrast like the V1.0 version, making the picture more natural.
When the weight is set to a positive value, it enhances the glossiness (especially making the pupils appear vibrant), resulting in a subtle glossy effect on the image. Effect reference Example 1 : a glowing idol (original character).
When the weight is set to a negative value, it reduces the glossiness (especially making the pupils appear dull and lifeless), leading to a subtle softening effect and increased details in the image. Effect reference Example 2: Arisa controlled by the boss in a dramatic scene (Shadowverse).
The tested effect of positive values supports the anime-style very well, with a recommended weight of -1 to 2.
Testing results shows stronger impact on realistic models. Excessive weights can distort the image, so it is recommended to use weights ranging from -0.8 to 0.8.
Both V2.0 and V1.0 have their own characteristics and are not completely interchangeable. Please try them out by yourselves.
It is obvious that the skin color of anime characters has been changed in some of the anime style pictures. But this V2.0 model is trained on how to naturally adjust brightness and gloss. I am an Asian and not sensitive to skin color topics. Please do not discuss skin color related topics on the page of this model. Thank you all.
V2.0 バージョンでは、光のバランスが調整され、V1.0 バージョンと比べて高いコントラストを引き起こさないため、画面がより自然になりました。
重みを正の値に設定すると、光沢が増し(特に瞳が輝きを増やす)、微細な平塗り効果が画像にもたらされます。効果は例1に示されているような発光するアイドル(オリジナルキャラクター)を参考にしてください。
重みを負の値に設定すると、光沢が減り(特に瞳が暗く輝かなくなる)、画像に微細なぼかし効果がもたらされ、ディテールが増えます。効果は例2に示されているようなドラマチックなシーンでボスに支配されたアリサ(シャドウバース)を参考にしてください。
テストの結果、正の重みは2次元イラストに非常に良い効果をもたらし、-1から2の範囲の重みが推奨されます。
テストの結果、リアル系モデルに対しては効果が強く、大きな重みは画像を歪める可能性がありますので、-0.8から0.8の範囲の重みが推奨されます。
V2.0 とV1.0 はそれぞれ特徴があり、完全な置き換え関係ではありませんので、ご自身で試してみてください。
这个lora可以调整图片的光泽度
V1.0 设置为负值,会让图片的光泽度和对比度增加,画面整体变得鲜明,尤其是眼睛。
V1.0 设置为正值,会让图片的光泽度和对比度减少,更柔和、真实,瞳孔也会失去光泽。
推荐的权重为:-2~+2,如果您使用了Hires. fix功能,请将权重值调小建议值在-0.5~0.5。
用法1:设置为负值,增加图片的光泽,使画面更鲜明,眼睛更有神;
用法2:设置为正值,使画面更柔和、真实,为了不让瞳孔失去光泽需要配合controlnet的蒙版功能;
用法3:故意制造阴郁的氛围,设置较大正值时,色调会变暗,角色的瞳孔会完全失去光泽。
There was a problem with the initial upload of the Lora file, which only produced noise. This issue has been fixed.
If you encounter this situation, please download again. I apologize for any inconvenience caused.
This Lora can adjust the glossiness of the image.
V1.0 Setting it to a negative value will increase the glossiness and contrast of the image, making the overall image more vivid, especially the the pupils.
V1.0 Setting it to a positive value will reduce the glossiness and contrast of the image, making it softer and more realistic, and the pupils will also lose their luster.
The recommended weights are -2~+2.If you use Hires Fix function, please reduce the weight value to a recommended value of -0.5~0.5.
Usage 1: Set to a negative value to increase the glossiness of the image, making the image more vivid and eye-catching;
Usage 2: Set to a positive value to make the image softer and more realistic. But in order to prevent the pupils from losing their luster, it is necessary to cooperate with the mask function of controlnet;
Usage 3: Intentionally creating a gloomy atmosphere. When set to a higher positive value, the color tone will darken and the character's pupils will completely lose their luster.
最初にアップロードしたloraファイルに問題があり、ノイズのみが発生する効果になり、この問題は既に修正されました。
このような場合は、再ダウンロードしてください。ご不便をおかけしますが、大目に見てください。
このloraは画像の光沢度を調整することができます
V1.0 負の値に設定すると、画像の光沢度とコントラストが増し、画面が鮮明になります、特に瞳は効果抜群。
V1.0 正の値に設定すると、画像の光沢度とコントラストが減少し、より柔らかく、リアルになり、瞳も光沢を失います。
推奨される重みは、-2 ~+2です。Hiresfix機能を使用している場合。ウェイト値を-0.5~0.5に調整してください。
使い方1:マイナス値に設定して、画像の光沢を増加して、画面を更に鮮明にして、瞳を更に生き生きします;
使い方2:正の値に設定して、画面をより柔らかく、リアルにして、瞳に光沢を失わないためにcontrolnetのマスク機能を配合する必要がある;
使い方3:わざと暗い雰囲気を作って、大きな正の値を設定すると、色調が暗くなり、キャラクターの瞳が完全に光沢を失う。
评论